Oświadczenie o dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Wstęp Deklaracji dostępności Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Kielcach
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Kielcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.wuoz.kielce.pl
Deklarację dostępności sporządzono w oparciu o samoocenę dokonaną przez podmiot publiczny.
Data publikacji strony internetowej: 2016-10-21.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-07-19.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
- część plików graficznych nie posiada opisów alternatywnych
- część plików zamieszczona jest w postaci uniemożliwiającej odczyt przez czytniki ekranu dla osób niewidzących, słabowidzących
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów, w przypadku długich tekstów
- Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-29.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Michał Woźniak m.wozniak@wuoz.kielce.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu + 48 41 330 18 02. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje
o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich - https://bip.brpo.gov.pl/content/jak-zglosic-sie-do-rzecznika-praw-obywatelskich .
Dostępność architektoniczna
- Budynek: ul. Paderewskiego 34A, 25-502 Kielce.
- Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Paderewskiego (wejście od skweru imienia Ireny Sendlerowej).
- Do wejścia prowadzą zarówno schody, jak i łagodny podjazd dla wózków, którym można bez utrudnień dostać się do wejścia.
- Przy wejściu zainstalowany jest domofon, ale nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
- W budynku znajduje się 1 winda z komunikatorem głosowym i oznaczeniami w alfabecie Braille’a
- Dla osób na wózkach dostępne są korytarze na wszystkich kondygnacjach.
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na 2 piętrze (Jednostka wynajmuje pomieszczenia od 2-go do 5-go) 12 metrów od windy.
- Bezpośrednio przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowe 1 miejsce znajdują się na parkingu ogólnodostępnym na ul. Paderewskiego, w odległości ok. 60 metrów od budynku.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Wyznaczony pokój obsługi klienta zewnętrznego na 2 piętrze wyposażony jest w przenośną pętlę indukcyjną.
- W budynku w alfabet Brajlle’a wyposażona jest jedynie winda.
- Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną ewakuację poprzez: komunikaty dźwiękowe, oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia z zakresu bhp.