Delegatura Sandomierz

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
29 października 2019

Kierownik Delegatury działa w imieniu Wojewódzkiego Konserwatora na terenie działania Delegatury, wykonując zadania i kompetencje Urzędu Ochrony Zabytków.

Do zadań Kierownika Delegatury należy w szczególności:

1)   kierowanie i nadzór nad działalnością Delegatury;

2)   nadzorowanie merytoryczne załatwiania spraw przez pracowników Delegatury i organizacja pracy;

3)   wydawanie decyzji, postanowień, zaświadczeń i opinii z upoważnienia Wojewódzkiego Konserwatora, za wyjątkiem decyzji o wpisie zabytku do rejestru;

4)   przygotowywanie sprawozdań, planów i informacji dla Wojewódzkiego Konserwatora.


W przypadku nieobecności Kierownika Delegatury jego obowiązki pełni wyznaczony przez Wojewódzkiego Konserwatora pracownik Delegatury.


W skład Delegatury, oznaczonej symbolem DS, wchodzą następujące stanowiska do spraw inspekcji na obszarze „sandomierskim”:

1)   Stanowisko ds. inspekcji zabytków ruchomych (DS.R);

2)   Stanowisko ds. inspekcji zabytków nieruchomych (DS.N);

3)   Stanowisko ds. inspekcji zabytków archeologicznych (DS.A);

4)   Stanowisko ds. obsługi sekretariatu (DS.SO).