Delegatura Sandomierz
Kierownik Delegatury działa w imieniu Wojewódzkiego Konserwatora na terenie działania Delegatury, wykonując zadania i kompetencje Urzędu Ochrony Zabytków.
Do zadań Kierownika Delegatury należy w szczególności:
1) kierowanie i nadzór nad działalnością Delegatury;
2) nadzorowanie merytoryczne załatwiania spraw przez pracowników Delegatury i organizacja pracy;
3) wydawanie decyzji, postanowień, zaświadczeń i opinii z upoważnienia Wojewódzkiego Konserwatora, za wyjątkiem decyzji o wpisie zabytku do rejestru;
4) przygotowywanie sprawozdań, planów i informacji dla Wojewódzkiego Konserwatora.
W przypadku nieobecności Kierownika Delegatury jego obowiązki pełni wyznaczony przez Wojewódzkiego Konserwatora pracownik Delegatury.
W skład Delegatury, oznaczonej symbolem DS, wchodzą następujące stanowiska do spraw inspekcji na obszarze „sandomierskim”:
1) Stanowisko ds. inspekcji zabytków ruchomych (DS.R);
2) Stanowisko ds. inspekcji zabytków nieruchomych (DS.N);
3) Stanowisko ds. inspekcji zabytków archeologicznych (DS.A);
4) Stanowisko ds. obsługi sekretariatu (DS.SO).